torsdag 5 maj 2011

En vild hund och en trevlig dam

Finingar!
I dag har vi börjat jobba, Charity och jag. Härligt! Jag har fått ett eget kontor i det stora huset och kastat mig in i förberedelser inför Belladrum, sommarens stora festival. Det finns så mycket fantastiskt roligt att göra här! Sasha o Rhianna har ägnat dagen åt att springa runt o leka.



















Mitt nya kollektiv består av mig, Foz, katten Gus och Ellie, en fantastisk kvinna med en härlig trädgård. I går kväll solnedgång med utsikt över floden och bergen på andra sidan. Nu har regnet börjat..

Foz är en snäll hund...

... han är en "rescued dog"; han har haft det lite svårt tidigare och Ellie räddade honom när ingen ville ha honom. Men egentligen är Foz snäll. Lite vild bara. 
 
Foz älskar fötter i största allmänhet och mina fötter i synnerhet. Ellie är en bra mamma för honom, bestämd och me mycket kärlek. Hon är en sån där kvinna som kan nästan allt, bl a laga toaletten så att vi kan spola igen. I morgon ska jag utforska stan och skaffa ett skotskt mobilnummer.

3 kommentarer:

  1. gott att du e där nu! det här blir ju bra det här :-)
    kram!

    SvaraRadera
  2. vilken söt hund! ja vill me!
    kram

    SvaraRadera
  3. Marcus: Ja, gott! o konstigt, cykla genom små vackra gator, kullar överallt, upp o ner.. o vackert. Saknar er allt där hemma ändå! kram!

    SvaraRadera